Linea Berglund

När livet ger dig citroner

HÄLSA OCH TRÄNING, TIPS citronvatten c-vitamin askorbinsyra detox Permalink0
Något av det bästa jag vet, det är citronvatten. Jag går nästan alltid runt med en flaska fylld av härliga citroner eller gurkor och när jag inte har gjort det, då syns det. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så får jag lätt utslag och påsigt ansikte om jag äter fel saker, detsamma gäller om jag missar att dricka mitt vatten. Citronvatten har alltid varit min räddning när jag har blivit drabbad av sånt! 
Citronvatten renar kroppen något otroligt (det är lite som en minidetox varje dag) och eftersom citroner innehåller gott om c-vitamin så håller sig huden fräsch, askorbinsyran hjälper även till vid upptaget av järn. Så varannan citron säger jag bara! 
* Välj ekologiska citroner när du gör ditt citronvatten, då slipper du en rad bekämpningsmedel. 

Till top