Linea Berglund

ACNE

HÄLSA OCH TRÄNING, TIPS Permalink0
 
 
Finnar, pormaskar, allas värsta mardröm, eller? 
 
Anledningen till att jag tar upp just detta (och brukar ta upp det här) är för att många skäms eller lider väldigt mycket av en dålig hy.
Har hört kommentarer genom åren där folk har slängt ur sig otroligt dumma saker om just akne, "hon har så mycket finnar, så jävla ofräscht alltså". 
Mobbarna är det svårt att göra något åt, men vad kan vi själva göra som lider av finnar eller akne?
Jo - stå upp för oss själva! 
 
Och det är lättare sagt än gjort, men först och främst bör man se sig omkring och fundera över sitt umgänge, finns det alltid någon som drar ner dig där gällande just din hy så kan det vara värt att knäppa till dem på nosen lite. Ingen har rätt att kommentera ditt utseende på ett nedvärderande sätt, aldrig någonsin. 
Även om det finns flera olika sätt för oss att dölja våra ärr så är alltid det viktigaste att vara tacksam för våra ärr också. 
 
Självklart finns det sätt att behandla sin akne eller sina finnar, både med kost och ansiktstvättar, men det här inlägget handlar inte om det. 
 
Jag skulle känna mig oärlig om jag skulle redigera bort mina finnar eller täcka över dem eftersom jag vill att människor ska se mig för den jag är.
För att överhuvudtaget ha kommit dit jag är idag när det gäller att inte sminka mig eller gömma sig bakom håret så brukar jag säga en affirmation för mig själv.
I vanliga fall är vi så generösa mot andra men glömmer oss själva och därför tror jag det är viktigt att våga berömma och älska oss själva :
 
"Jag älskar och accepterar mig själv precis så som jag är, jag är lugn."
 
Denna enkla mening har fått mig att förstå att man faktiskt inte behöver skämmas. Det enda som kan få mig att börja tvivla är andras osäkerhet, därför är det bästa att alltid välja den enkla vägen - kärleken!
Testa att varje dag säga något positivt i spegeln till dig själv, jag lovar att du kommer märka stor skillnad. 
 
Kram
Till top