Linea Berglund

NOTES TO INSPIRE / SIMON SINEK

TIPS, VARDAG Permalink0
 
 
Varje dag dyker det upp en liten notis i min mailkorg med inspirerande citat.
 
 
Efter att jag sett Simon Sineks föreläsning på TED (för två år sedan såg jag den på youtube och blev överlycklig nu när jag hittade den på TED) så behövde jag veta mer om den här karln. Vem är han? Hur gör han för att vara så motiverande?! 
Tydligen kunde man signa sig på hans hemsida och få inspirerande citat varje dag, jag som är medlem på hundratals sidor kände givetvis: Självklart ska jag bli det!
 
Ovan lyder dagens citat. Egentligen är de väl framtagna för företagare och chefer/ledare men jag tycker att de går att använda sig av vilken roll man än har.
Hemsidan heter: startwithwhy.com
 
"Om du vill att andra ska bli lyckliga, visa medkänsla. om du själv vill bli lycklig, visa medkänsla" - Dalai Lama
Till top