Linea Berglund

Att våga älska sig själv är den största rikedomen

TIPS, VARDAG Permalink0
 
Hur viktigt är det egentligen att vara sig själv? Och vem är egentligen jag?
 
Jag är både galen och lugn, pryd och opryd, osjälvisk och egenkär, alla de där kontrasterna vi alla är. Så vem är jag? Vem är du? Levande charader - rent ut sagt.
För vi har ju olika roller, i familjen, med vännerna, med bekanta, sambon och på arbetet. Vi gå även igenom hela livet där miljön runt omkring oss förändras och vi byter åsikter, klädstil, uppfattning, vi förändrar vårt beteende utifrfån hur vi lever och vem vi lever våra liv med eller bredvid. 
Men sen har vi ändå de där grundtankarna som sitter sådär riktigt djupt, när vi ibland tänker att "Varför gjorde jag sådär?", "Varför sa jag så utan att tänka mig för?". Inte minst sagt det där lilla extra som gör dig till den DU är: personligheten. För vårt beteende går att påverka, men helt är det nog svårt att förändra
Vet ni vad som är så fantastiskt med det? - Att du bara kan vara den du är.
 
En gång var jag inne i en butik med en gammal vän, efter att vi har tittat runt och frågat lite frågor går vi ut ur butiken varpå jag säger "tack för idag". Hon jag gick med tittar på mig som om jag precis har skämt ut henne rejält och säger "Men Linéa, så kan du inte säga! Tack för idag? Slut för idag då eller?" 
Vad svarar man på det?
"DET ÄR KLART JAG KAN!"
 
För såhär är det (som alla redan vet): oavsett vilka tankar du har, vilket plagg du har på dig, hur lite eller mycket du pratar, vad du än gör - så kommer det alltid finnas någon som tycker olika, som drar ner dig, drar upp dig eller följer dig på vägen. Att bromsa ner dina tankar eller inte leva ut vem du är (även om vi alltid kommer ha saker vi tycker att vi behöver förändra hos oss själva) kommer man aldrig bli riktigt lycklig av.
 
Jag känner att jag som människa, som har fått chansen att leva här och nu, vill vara den bästa versionen av mig. På så sätt får du chansen att vara den bästa versionen av dig.
Våga lev ut din dröm, den du är - oavsett vem du är. 
 
Kram ♥
Till top