Linea Berglund

Perfume

VARDAG Juletmad, Stilettosonlex, amouge, chanel, m.michallef, mademoiselle, parfym, reflection, ylangingold Permalink0
 
I Januari när Oliver och jag var inne på Harrods besökte vi en underbar parfymbutik gömd på högsta våningen. Det var när jag klev in där som jag kände att ens parfym är så himla viktig och att man inte kan ha vilken som helst. Jag kommer ihåg att vi fick beskriva vad vi sökte för doft för att verkligen lyfta fram vår personlighet och butiksbiträdet var så himla duktig! Han sprang runt och doftade, samlade ihop några parfymer och sedan fick vi välja vilken som var bäst. 
Parfymen som jag köpte heter Stilettos on Lex från Jul et Mad och var helt mitt i prick. Det bästa är att jag i vanliga fall inte använder parfym hela tiden och alltid har varit bra på att "snåla", dock har det lett till att jag har blivit otroligt besviken eftersom mina tidigare parfymer inte har varit av den bästa kvalitén och alltid slutat dofta under dagen. Men nu är jag nöjd på riktigt, parfymen håller verkligen måttet. 
Det är faktiskt värt att lägga lite extra för att hitta en parfym som håller och doftar gott med bara några droppar.
 
Nästa år när mina parfymer är slut så tänker jag införskaffa två parfymer som vi hittade inne på Jovoy i Paris: Ylang in Gold från M. Micallef och Reflection från Amouge
 
 
 
Till top