Linea Berglund

Omgiven av olikheter

TIPS DISA-profil, IPU, Omgiven av idioter, Thomas Erikson Permalink0
Jag läser just nu en riktigt intressant bok - Omgiven av idioter av Thomas Erikson. I vanliga fall har jag svårt för att fastna för en boktitel och den här gången var inte olik alla de andra hundratals gångerna. Det händer riktigt ofta att jag bläddrar förbi en bok som säkert är väldigt intressant eftersom att jag inte fastnar för titeln, jag måste verkligen bli bättre på det där.
I vilket fall jag föll för färgerna som var på framsidan av boken och klickade genast in (för nu talar jag inte om en rundtur i bokhandeln utan om en rundtur i Storytel) för att läsa lite mer. Hummande för mig själv "Beteenden, människor, att förstå andra, kommunikation, olikheter" och nu kan man väl säga att jag är fast. 
 
Jag måste erkänna att jag tycker människan är fantastisk och alla våra olikheter, eller vi kan säga egenskaper, är så himla roliga. Tyvärr kommer man inte överrens med alla, men genom att förstå att vi faktiskt inte tänker och tycker likadant så är det så lätt att bara vifta med armarna och gå vidare utan någon vidare konflikt.
 
Jag vill verkligen rekommendera den här boken till alla
Natti
 
 
Till top