Linea Berglund

ALLTID

HÄLSA OCH TRÄNING Permalink3
 
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade, varför? Jobb och studier samt tid med min hund! Det gäller att prioritera det fina och viktiga här i livet. 
 
Vad är nytt då? Jag har börjat på halv-hård diet om man kan kalla det så. Ger mig själv en sockerfri bar på 174 kalorier på lördagar, men sen håller jag mig till maten jag ska äta, kanske med en släng extra av lite nyttiga pulver i frukost och kvarg, och extra grönt till varje väl måttad  måltid. Det blir lite roligare så.
 
Man kan väl säga att jag förbereder mig för sommaren, men faktiskt så handlar det bara om att min kropp inte gillar socker och alkohol eller komplicerad mat. Den gillar heller inte extra vinterhull (även om det har behövts i kylan) då jag blir otroligt öm på ställen där fettet lägger sig. Så mest för att må bra! Sen är det kul att ha disciplin och känna att det faktiskt bara är jag som kan bestämma över mina tankar! 
Det har tagit ett tag för mig att komma in i det här, så nu ska jag bara njuta av den här stunden :D 
 
Hoppas ni alla mår bra och njuter av all D-vitamin er kropp producerar i detta härliga väder!
Kram
#1 - - Pelle:

Har du koll på vad det sockerfria innehåller för "sockeralkoholer" ? Tex Aspartam mfl, som har en större negativ inverkan än socker - men detta känner du väl till ?! Själv försöker jag undvika gluten - detta har haft en positiv inverkan på min vikt mm! Det finns så mycket att lära när det gäller kost och livet i stort och smått. Att söka stillheten och att leva medvetet i compassion här det som gäller för mig - nu !!!

Svar: Va härligt att du har hittat det som fungerar för dig och att du lever som du lär! När det gäller socker och andra alternativ till socker så får jag utslag av vanligt vitt socker, däremot reagerar jag inte på exakt samma sätt av stevia exempelvis. Får i mig andra sötningsmedel via ett kosttillskott jag tar och försöker att inte få i mig mycket mer än det eftersom kroppen reagerar lite på det också. Undviker nu mera: Koffein, alkohol,, vanligt vitt socker, gluten och mjölkprotein eftersom min hud reagerar väldigt starkt på detta. "Bra veckor" lyckas jag undvika det helt, men ibland glömmer man av att fråga på resturanger eller är på middag hos släkt och då äter man ju det som serveras :)
Kram
linealabolina.blogg.se

#2 - - anneli:

I Know the feeling! jag kör också på nu :)

Svar: Va härligt! Kör på :D Stor sommar-kram!
linealabolina.blogg.se

#3 - - Tess:

Mums, vad gott det ser ut! :)

Till top