Linea Berglund

VILKEN DAG ÄR DU?

VARDAG Permalink1
Jag är ett måndagsbarn, född på en måndag!
Detta tycks ha satt sig i själen på mig, för jag tror aldrig jag har vaknat en måndag och varit nere eller sur.. Det händer iofs nästan aldrig nu när jag tänker efter haha.
Måndagar är faktiskt min favoritdag, man ser hela veckan framför sig och vilka möjligheter det finns att planera hur den ska se ut. Nu såhär i efterhand har jag även läst att personer födda på måndagar ska ha sinne för poesi, vara drömmande, godhjärtade, hänsynsfulla och vänliga och det låter ju fantastiskt! 
 
Vilken dag är du född? 
 
Måndagsbarn: Har sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull. Måndagsbarn är ögonfröjd, snällt och rart. Den som är född på en måndag är oftast svärmiskt lagd.
Tisdagsbarn: Är stark och handlingskraftig, men är ofta krigisk och går anfallsvis till väga. Ett tisdagsbarn är älskvärt och gör allt med fart.
Onsdagsbarn: Är intelligent och läraktig, men även för snäll för sitt eget bästa. Onsdagsbarn får lida ont. Den som är född på en onsdag har i regel snabb uppfattningsförmåga, men kan ofta vara självsvåldig.
Torsdagsbarn: Sliter hårt och satsar på karriären. Ett torsdagsbarn är energiskt och snabbt i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.
Fredagsbarn: Är god och givmild, kärleksfull och trofast. Har även tur med kärlek. Fredagsbarn gör gärna gott och förstår att skapa ett lyckligt hem.
Lördagsbarn: Sliter hårt. Har otur i kärlek, men tur i spel och bra ekonomi. Lördagsbarn får arbeta för födan.
Söndagsbarn: Det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn. Söndagsbarnet kan se in i framtiden, nästan allting lyckas och det har livlig fantasi. Söndagsbarn är sött och snällt.
#1 - - bblaze:

snyggt..

Till top