Linea Berglund

REDAN KLAR

HÄLSA OCH TRÄNING, VARDAG Permalink3
 
Dagen började fem imorse, härligt, men var otroligt trött.. Sen bar jag mig iväg för att hämta Labolina hos min mamma eftersom hon hade varit lite hundvakt :) 
Det blev att jag stannade fram tills kl 16 och hjälpte henne möblera om, skruva lite säng och städa då hon inte får lyfta själv eller hålla igång så mycket.
Trodde dock jag skulle hinna träna nu efteråt men det blir så sent, så jag får försöka träna hemma idag istället :)
Har hantlar som väger tio kilo vardera och som går att sänka eller höja vikt på, det gör det mycket enklare att kunna hålla igång utan att alltid ta sig till gymmet! Sen har vi även gym i huset vi bor i där jag kör min morgoncardio, riktigt smidigt.
 
Det går faktiskt jättebra att träna hemma och om du inte har några vikter, fyll plastpåsar med saker, använd potatissäcken, någon tung ljuslykta, bara fantasin sätter gränser!
 
Kram
#1 - - Pelle:

Att du på en av de få Qvinnodagarna på året visar dig stark och att du tar plats. Var min tolkning av din bild. Må din styrka och vilja visa vägen för flera under många kommande år!

Svar: Men Pelle! Tack för dina fina ord, de gör mig alltid lika glad och upplyft ska du veta! Tack! Hoppas du mår bra och tar hand om dig, kram
linealabolina.blogg.se

#2 - - Pelle:

Mitt liv har haft många utmaningar. Nu i Kärlekens tidevarv blir allt så mycket lättare och bra! Om du känner för att höja ditt medvetande så Se om "Hjärtats Väg" av Kajsa Ingemansson kan vara något för dig???! *******

Svar: Va härligt att höra att livet känns lättare för dig nu. Utmaningar gör oss endast starkare, den som inte prövas lär sig ingenting! Tack så mycket, ska verkligen se vem den här kvinnan är och hitta hennes bok. Läser Eckhart Tolle, Louise L. Hay och Deepak Chopra för tillfället och alla tar upp det allra viktigaste - att vara i nuet. Så enkelt, men så lätt att glömma. Eckhart Tolle rekommenderar jag dig, om du inte redan har hört talas om honom. Håller du fortfarande i målarkursen förresten?
Kram
linealabolina.blogg.se

#3 - - Pelle:

Gott att du läser Eckhart Tolle. Jag har haft förmånen att följa med i bokutgivningarna från 1980-talet. Då min dåvarande hustru blev ägare till en boklåda. Många läsex har har jag njutit av och blivit stärkt av i min utveckling. Härligt att höra att du lever i nuet - med gompassion? - det sakans ett gott svenskt ord! Kvantfysiken ger oss dessutom en "naturlig" förklaring till att vi alla är ETT!
Mandalamålningen är numera i Dalum (församlingshemmet). 19/3 och 23/4 är de som återstår i vår. Känner du för att testa och har tid så hör av dig (0703100228) så får du veta mer!

Svar: Det låter ju fantastiskt! Då var det meningen att det skulle komma till dig, vad fint att du var öppen att ta emot det!Ja jag försöker leva i nuet, men har fortfarande mycket att jobba på. Jag tänker alltid på att välkomna allt i min väg och det stärker mig, det får mig att våga vara öppen för det mesta utan att döma. Försöker se det mesta från så många perspektiv som möjligt för att inte snurra in mig i känslor och negativa tankar.

Jaså okej. Ja det kanske är på tiden att jag testar på att måla!
Bra, då har jag ditt nummer!
linealabolina.blogg.se

Till top